December och advent

Nu är det december månad. I Sverige firar många advent. De tänder ljus, äter pepparkaka och dricker glögg. 

Relaterad bild

Vi i 1Agrund presenterade oss för varandra på torsdag och på fredag.
Vi pratade om vad vi ska göra i helgen. Så här skrev ni elever på tavlan:

Jag ska handla i Sandviken. Jag ska tvätta kläder.

Jag ska träffa min vän i Sandviken. Jag ska städa hemma.

Jag ska dansa i Sandviken. Jag ska laga mat. Jag ska sova i helgen.

Jag ska dammsuga hemma. Jag ska städa och gå på gym.

Jag ska skriva hemma.

Sussie och Eva önskar TREVLIG HELG!

Kommentera

